Jak ćwiczyć aby szybko schudnąć?

Wiele osób zaczyna ćwiczyć głównie ze względu problemów z nadwagą. Co ciekawe te same osoby często bardzo szybko się poddają. To trochę dziwne, ale zapominają, że efekty nie przychodzą tak szybko. Tak już jest wszystko skonstruowane na tym świecie. Łatwo jest jeść duże ilości jedzenia i nabierać tłuszczu. Później trzeba spędzić długie miesiące na intensywnym treningu i wyrzeczeniach żeby się tego pozbyć. Na pierwsze efekty trzeba często czekać około dwóch lub trzech miesięcy, a to wystarczająco długo aby się zniechęcić. Dlatego właśnie ważna jest ciężka i intensywna praca, a przede wszystkim wytrwałość. Do tego będzie potrzebny odpowiedni trening i dieta, a waga powoli zacznie spadać.

Ćwiczenia siłowe

Gdy zamierzamy schudnąć poprzez jakiekolwiek ćwiczenia to dobrze jest zastanowić się nad treningiem siłowym. Krąży wiele mitów, zwłaszcza wśród kobiet, że lepiej nie podnosić ciężarów bo pojawią się mięśnie jak u mężczyzn. Nic bardziej mylnego. Niska ilość testosteronu u kobiet nie pozwala na aż taką rozbudowę. Poza tym wzrost mięśni jest wręcz wskazany, ponieważ po zrzuceniu zbędnej ilości tłuszczu naszym oczom ukażą się pięknie wyrzeźbione mięśnie. W przypadku samych ćwiczeń aerobowych również będziemy tracić na wadze, ale wtedy nasza sylwetka będzie wyglądała tylko jak wychudzona. Dlatego właśnie każdemu, kto tylko zamierza zrzucić trochę kilogramów wskazany jest trening na wolnych ciężarach. Problemem może być tylko nauka większości ćwiczeń, która dla amatorów może okazać się dość trudna.

jazda na rowerze (pixabay.com)

Jazda na rowerze – czy to ma sens?

Rowery lubi prawie każdy i można je wykorzystać do aktywnego treningu. Oczywiście w tym przypadku nie może to być rekreacyjna jazda, która nie wiąże się praktycznie z żadnym wysiłkiem. To już musi być dość męcząca jazda na bardzo wysokich obrotach. Do tego przyda nam się dobry rower i reszta niezbędnego sprzętu. Odzież rowerowa RowerTour także może okazać się przydatna. Służy do niczego innego jak do zmniejszenia oporu podczas jazdy. Szczególnie polecana jest przez osoby jeżdżące na rowerach szosowych, a na nich można poruszać się naprawdę szybko. Poświęcając co najmniej godzinę dziennie na rower można bez problemu spalać nadmiar tłuszczu z naszego ciała. Tylko nie można zapominać o połączeniu tego z treningiem siłowym i dietą, bo w innym przypadku efekty będą mniej spektakularne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *